نامور: حمایت حداقلی از تئاتر خصوصی این روزها وجود ندارد/ریشه های تئاتر را حفظ کنیم

به گزارش فناوری فرهنگی، «داود نامور»، مدیر تماشاخانه مهرگان  گفت: تماشاخانه ما هم این روزها خیلی ضعیف و با وضعیت نگران کننده فعال است الان دو اجرا در دو سالن یک و دو داریم، احتمال دارد از دو هفته دیگر دو اجرای دیگر اضافه شود و از شهریور ماه هم دو اجرای جدید اگر مشکلی پیش نیاید، خواهیم داشت.

وی با نقدی که از وضعیت حمایتی دولت از تماشاخانه های خصوصی داشت، افزود: متآسفانه جز یک بسته آب ژاول ما حمایت دیگری ندیدیم!

نامور با اشاره به اینکه هنوز از مدیریت جدید آقای آشنا در این دوره بحران کاری برای تماشاخانه های خصوصی صورت نگرفته است، گفت: بهرحال تلفن زدن به یک مدیر و حال و احوال پرسیدن دیگر نیاز به پول و حمایت مالی ندارد ما در همین اندازه هم انتظارمان پایین است.

وی با تأکید بر وضعیت نگران کننده تئاتر خصوصی گفت: شانزده سالن خصوصی با دو هزار صندلی آمده که گروه ها پشت درب سالن های تئاتر شهر و ایرانشهر صف نبندند، ماهم بهرحال می توانستیم سرمایه مان را جای دیگری هزینه کنیم اما علاقه به تئاتر داشتیم هر چند که نقدهای زیادی هم بر سالن های خصوصی وارد است.

این مدیر تماشاخانه خصوصی اظهار داشت: الان وضعیت بحران فعلی کل دنیا را گرفته ما هم انتظار زیادی نداریم فقط اینکه بهرحال در این مدت نزدیک به دویست کارمند بیکار شده اند بماند وضعیت بازیگران و کارگردان ها که مشخص نیست.

وی درباره استقبال از اجراها گفت: تئاتر یک ریشه تاریخی دارد که ما با بحث کرونا و غیر کرونا کار نداریم باید این ریشه تاریخی را حفظ کنیم خداراشکر دواجرای فعلی ما در همان چند روز اول هم پر می رفت غیر از اینک ما تب سنج و ماسک و مواد ضدعفونی قبل و بعد از اجرا گذاشتیم که مشکلی برای تماشاگر و عوامل نمایش ها پیش نیاید. ما همان چیزی که برای خودمان رعای میکنیم برای گروه ها و تماشاگران هم رعایت میکنیم.

نامور با بیان اینکه انرژی منفی ها باید دیگر کمتر شود، گفت: من نمیگویم حتما همه از کارها استقبال کنند اما باور کنید که سالن های تئاتر الان از یک غذاخوری کمتر مشکل ایجاد می کند.

نامور با وضع ضعیف بازبینی ها و دریافت مجوز اجراها نیز گفت: من انتقاد به دولت دارم اما این دلیل نمی شود که کارم راتعطیل کنم و کار نکنم بهرحا لاگر قرار بود دولت کمک کند که بخش خصوصی اصلا ایجاد نمی شد حال دولت دیگر سنگ جلوی پای ما نیاندازد و در بخش بازبینی ها به ما کمک کند که سریع تر صورت بگیرد در این چند ماه ما متن فرستادیم که گم شده یا چهار ماه طول کشیده تا بررسی شود اینها الان شرایط را بدتر می کند.

وی اظهار داشت: ما انسان ها برایمان از هر چیزی مهمتر هستند، من حاضرم مجموعه را تعطیل کنم اما یک نفر آسیب نبیند امیدواریم ما در دوره جدید از پاییز بتوانیم اجراهای خوبی داشته باشیم و مردم اعتماد کنند و تماشاگر بیاید و این هنر واقعی که برای خودش تاریخی دارد، سرپا بماند و ما هم بتوانیم زندگی کنیم.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد