ورود قانونی برندهای ایتالیایی به ایران

به گزارش فناوری فرهنگی،«کلودیو منرنزی» رئیس سیستم مد ایتالیا در دیدار با حمید قبادی – دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور – با اظهار خوشحالی نسبت به حضور در ایران و بستن تفاهم‌نامه همکاری با ایران در زمینه توسعه فعالیت‌های مد و لباس، گفت: سیستم مد ایتالیا شامل انجمنی است که خط تولید پوشاک از مواد اولیه تا تولید و عرضه‌ی آن، در داخل ایتالیا با مجموعه‌ای شامل 47 هزار شرکت و با سرمایه‌ای حدود 57 میلیارد یورو در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: وجود شرکت‌های بزرگ و کوچک در حلقه سیستم مد ایتالیا، رفع نیاز هریک از این شرکت‌ها توسط دیگری و بهره‌مندی از یک نظام زنجیره‌ای، از جمله عوامل موفقیت ایتالیا در این حوزه است. تمام برندهای حاضر در این زنجیره با رعایت حق یکدیگر و پشتیبانی از هم توانسته‌اند 37 درصد تولید مد در اروپا را در اختیار بگیرند.

مرنزی با اشاره به بندهای مختلف تفاهم‌نامه امضاشده، آموزش و تولید، ورود قانونی برندهای ایتالیایی را از جمله مهمترین اهداف آن دانست و کیف، کفش، عینک و چرم را به‌عنوان بازارهای هدف خود ارزیابی کرد.

رئیس سیستم مد ایتالیا با برشمردن تفاوت‌های مد در فرانسه با ایتالیا، افزود: شرکت‌های مدساز در ایتالیا به‌صورت گسترده و برای تمام اقشار جامعه فعالیت می‌کنند که از این جهت، همسان و شبیه ایران است که خود این امر با باز شدن بازارهای مختلف در دو کشور موجب توسعه همکاری‌ها در ایران و ایتالیا خواهد شد و در آینده‌ی نزدیک شاهد محوریت ایران در زمینه تأثیرگذاری بر مد و لباس منطقه و بعد از آن، جهان خواهیم بود.

در ادامه این دیدار، حمید قبادی – دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور – ایتالیا را به‌عنوان کشوری همراه و همگام با ایران دانست و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مد ایتالیا را برای ایران براساس معیارهای بومی، امری مهم ارزیابی و با اشاره به ضرورت اجرایی شدن توافق‌ها برای به‌کارگیری فرهنگ و هنر ایرانی در فعالیت‌ها تأکید کرد.

او با اشاره به سبقه مد و لباس در ایران و معرفی اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حجم مصرف مد در ایران را بسیار بالا دانست و با معرفی جشنواره‌های مختلف که در طول سال در ایران تحت عنوان «جشنواره مد و لباس اسلامی – ایرانی» برگزار می‌شود، آن‌ها را نشانه‌ی اهمیت موضوع و تأثیرگذاری در سطوح مختلف جامعه ارزیابی کرد.

وی همچنین گفت: مهمترین هدف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور الگوسازی و بسترسازی برای مد و لباس اسلامی – ایرانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه و تغییر نگرش صحیح نسبت به این موضوع در دید مسؤولان، تولیدکنندگان و عموم جامعه است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به ظرفیت‌های گسترده تولید در ایران و حضور طراحان و تولیدکنندگان فعال، یادآوری کرد: «با افتخار ساخت ایران» در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

او توجه به طراحی و دوخت، تولید علم، ایجاد ارتباط بین حلقه طراح، تولیدکننده و مخاطب را از دیگر اهداف مهم این کارگروه دانست و مد و لباس را بعد از خوراک، بزرگترین دغدغه مردم ایران ارزیابی کرد.

قبادی ادامه داد: وجود قانون مستقل مد در ایران، نشانه توجه ویژه است و موفقیت در همکاری‌ها، مشروط به توجه به ارزش‌های ایرانی – اسلامی و فرهنگ غنی آن و احترام به سلایق همه اقشار جامعه در تمام سطوح است.

او با مطرح کردن فعالیت مؤسسات، سایت‌ها و شرکت‌های مختلف مد و لباس به‌صورت رسمی و تخصصی در ایران که مورد حمایت دولت است، گفت: ما از همکاری‌های پیش‌بینی‌شده حمایت خواهیم کرد و تمام بندهای این تفاهم‌نامه مورد حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به‌عنوان مرجع مسئول مد و لباس کشور است.

به گزارش ایسنا، تفاهم درباره گسترش فعالیت‌های قانونی با معرفی برندهای معتبر و رسمی از جانب دو طرف، برخورد با برندهای غیررسمی، توجه به سلایق مخاطبان، توسعه دوره‌های آموزشی مد در ایران و ایتالیا، بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های دو طرف و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ایران و ایتالیا نیز از دیگر مباحث این نشست بود.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد