وزیر فرهنگ عنوان کرد نقش صندوق اعتباری هنر در شکوفایی اقتصاد فرهنگ

به گزارش فناوری فرهنگی،مجمع سالیانه صندوق اعتباری هنر، به ریاست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای هیات امناء، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در محل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

 مجمع سالیانه صندوق اعتباری هنر، سه شنبه ۴ خرداد ماه به ریاست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای هیات امناء، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در محل صندوق اعتباری هنر برگزار شد.

در این جلسه پس از استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، عملکرد صندوق اعتباری هنر در سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ٩۴ توسط غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره صندوق ارائه و توسط اعضاء مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه به نقش صندوق اعتباری هنر در شکوفایی اقتصاد فرهنگ و هنر اشاره و افزود: این صندوق در کنار خدمات دهی و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه توانسته است با به اجرا گذاردن برنامه های اقتصادی در حوزه‌های فرهنگی و هنری و جذب سرمایه گذاران نقش موثری در ارتقای سهم اقتصاد هنر در اقتصاد ملی داشته باشد.

رییس هیات امناء صندوق با تاکید بر خود کفایی صندوق اعتباری هنر در دولت تدبیر و امید گفت: تلاش شده است صندوق اعتباری هنر به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود و متکی به حمایت های بخش دولتی نباشد و خوشبختانه در دو سال گذشته اقدامات ارزنده ای براى توسعه و ساماندهى این صندوق صورت گرفته است.

در ابتدای این جلسه غلامرضا خلیل ارجمندی، مدیر عامل صندوق اعتباری هنر با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیأت امناء به تبیین رویکردهای اتخاذ شده برای ایفای نقش مؤثر صندوق در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، با تشریح عملکرد صندوق اعتباری هنردر سال ٩۴ به دستاوردهای کلیدی این صندوق اشاره و تصریح کرد: در اجرای برنامه های صندوق اعتباری هنر تلاش شده است بر مبنای سیاست اعتلای اقتصاد خلاق در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی حرکت نماییم.

وی طرح پالایش اعضاء، تعامل دوسویه با فعالان عرصه فرهنگ و هنر، تاسیس صندوق نیکوکاری نیک اندیشان هنر، ثبت کنفدراسیون اقتصاد فرهنگ و هنر در اتاق بازرگانی و استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در راستای توسعه مبحث اقتصاد خلاق را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کردند

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد