«پوکمون گو» در روز زمین به پاکسازی ۱۴۵ تن آشغال کمک کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، این دومین سال بود که خالق مجموعه «پوکمون گو» در روز زمین به کمک دیگران شتافت تا با همکاری جوامع محلی در سراسر دنیا، به تمیز شدن زمین کمک و تغییری ایجاد کند.

نیانتیک با ۴۶ سازمان در ۴۱ کشور و ۶ قاره همکاری کرد تا ۱۷ هزار گیمر را سازمان‌دهی کند و از آن‌ها جوخه‌هایی برای پاکسازی زباله بسازد.

روی هم رفته بازیکنان هر دو بازی «اینگرس» و «پوکمون گو» ۴۱ هزار ساعت وقت صرف جمع‌آوری ۱۴۵ تن زباله کردند.

نیانتیک برای سازمان‌دهی این حرکت به بازیکنان شانس ثبت نام کردن برای مشارکت در این برنامه و نامزد کردن یک سازمان به انتخاب خودشان را با این هدف داد. مبارزه با مسائلی مثل محیط زیست آسیب‌دیده، آلودگی اقیانوس‌ها و دیگر بحران‌های زیست‌محیطی از طریق مشارکت در روز زمین در مرکز توجه این برنامه بود.

ینی سولهیم فولر مدیر اثرات اجتماعی نیانتیک گفت: «ما حیرت‌زده هستیم که افراد دخیل در این پروژه توانستند چه دستاورد بزرگی کسب کنند. تلاشی مثل این نشان می‌دهد که وقتی مردم با هم کار کنند چقدر می‌توانند اثرگذار باشند. بازیکنان در گروه‌های یک تا ۲۵۰۰ نفره در کنار سازمان‌های دولتی، سازمان‌های داوطلبی و دیگر اعضای جامعه کار کردند و اثری خارق‌العاده داشتند.»

از طریق کار کردن هم به منظور نجات محیط زیست و هم از طریق انجام کار داوطلبانه، بازیکنان به عنوان جایزه در هر دو بازی «اینگرس» و «پوکمون گو» امکانات جدیدی دریافت کردند. به طور مثال در بازی «اینگرس» شانس اینکه بازیکن آن‌ها سپر بگیرد بیشتر شد و در «پوکمون گو» شانس اینکه بتوانند پوکمون پیدا کنند بالاتر رفت.

نیانتیک رسماً برنامه‌هایش برای روز زمین بعدی را اعلام نکرده، اما با توجه به موفقیت امسال، به نظر می‌رسد که این شرکت برنامه‌های بیشتری برای آینده داشته باشد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد