بیشترین گردش مالی تئاتر در تئاتر کمدی است

به گزارش فناوری فرهنگی، رییس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی بیشترین گردش مالی تئاتر را در ژانر کمدی اعلام کرد و درباره وضعیت کلی تئاتر در استان ها نیز گفت: تئاتر استان ها فقط با جشنواره ها نفس می کشد.

رحمت امینی در جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت فعلی تئاتر کشور ارائه داد و افزود: اتفاقات عمده و مهم تئاتر در تهران است و به جز موارد معدودی کمتر نشانی از تئاتر رو به رشد در استان ها دیده می شود، در استان ها جریان مستمر تئاتر وجود ندارد.

وی با تقسیم بندی تئاترها به «دولتی»، «نیمه دولتی»، «خصوصی» و «کمدی (آزاد)» به توضیح درباره وضعیت هر یک از این تئاترها و مشکلات آنها پرداخت و گفت: بیشترین گردش مالی تئاتر در حال حاضر در تئاتر کمدی است و تئاتر خصوصی در رتبه دوم، و در آخر تئاتر دولتی و نیمه دولتی قرار دارند. متأسفانه تئاتر کمدی رها شده و بیشتر تئاترهای کمدی که در حال حاضر اجرا می شوند، مسائل و شوخی های سخیفی را طرح می کنند که مخاطبانی هم به تماشای چنین کارهایی رضایت داده اند.

رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی سپس با اشاره به فعالیت کارگردانانی که در چند سال اخیر از اجرای تئاتر فاصله گرفته اند، گفت: برخی کارگردانان تئاتر که چند سال با دلایل شخصی یا دلایل دیگر تئاتر اجرا نکردند، دوباره تئاترهایی را روی صحنه بردند که اتفاق خوشایندی است.

امینی افزود: تئاتر دماسنج جامعه است و به سرعت به مسائل اجتماعی، سیاسی وواکنش نشان می دهد؛ بنابراین آنچه روی صحنه های تئاتر دیده یا در نمایشنامه ها بیان می شود، مسائلی است که در زیر پوست جامعه وجود دارد و لازم است نهادها و مسئولان آنها را ببینند.

بررسی اجرای کنسرت در شهرستان های زیارتی

در ادامه این جلسه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، با اشاره به مسائل و بحث های پیش آمده در اجرای کنسرت ها گفت: ضرورت دارد کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت موضوع به مبحث اجرای کنسرت در شهرستانهای زیارتی وارد شود و در جلساتی این موضوع را از نگاه هنری و تخصصی و همچنین قانونی و فرهنگی بررسی کند.

به گزارش روابط عمومی کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان، اعضای کمیسیون نظرات خود را درباه گزارش وضعیت تئاتر بیان کردند.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد