67درصد مردم درکشور به انتخاب بازی های رایانه ای توجه ندارند

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر رده بندی نظام سنی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشورگفت: 67 درصد مردم در کشور به انتخاب بازی های رایانه ای مطابق با معیارهای کارشناسانه توجه ندارند.

رضا احمدی روز چهارشنبه در همایش آموزشی بازی های رایانه ویژه مربیان و معاونین پرورشی مدارس استان البرز که در سالن سینما تئاتر شهر کرج برگزار شد، افزود: بازی های رایانه ای به دلیل هیجانی که برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد سبب می شود تا ساعت ها فرزندان خانواده ها در یک جای ثابت بنشیند و به یک بازی لمسی- فکری بپردازند.
وی اظهارکرد: برای هدایت صحیح کودکان و نوجوانان که گرایش خاصی به بازی های رایانه ای دارند لازم است در خانه و مدرسه تحت پوشش دوره های آموزشی- تربیتی با عنوان آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای قرار گیرند.
وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در فرهنگ سازی جامعه خاطرنشان شد: در جمع معلمان مدارس معمولا دانش آموزان با مربیان و معاونین پرورشی ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با توجه به نوع فعالیت های کاری- اجرایی آنان دارند.
مدیر رده بندی نظام سنی بازی های رایانه ای یادآور شد: اطلاع رسانی در زمینه بازی های رایانه ای در مدارس برای دانش آموزان و اولیای آنان بر دوش فرهیختگان است زیرا کودکان و نوجوانان کشور امروز نیاز به دانش و مهارت بازی های رایانه در خانه و مدرسه دارند.
احمدی در ادامه به انجام پژوهش انجام شده با عنوان بازی های رایانه ای از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای در کشور پرداخت و اظهارکرد: در این پژوهش میدانی فقط 33 درصد از خانواده ها در انتخاب بازی های رایانه ای فرزندانشان توجه لازم را داشتند در حالی که این توجه در بین خانواده های اروپایی و امریکایی 98 درصد است.
وی گفت: برای ارتقاء درصد توجه خانواده های ایرانی در انتخاب بازی های رایانه ای مجاز که متناسب با گروه سنی افراد و فرهنگ اسلامی – ایرانی ، مورد بازبینی تیم کارشناسی بنیاد ملی بازیهای رایانه ای کشور قرار گرفته نیاز به مشارکت معلمان در بخش آگاه سازی دانش آموزان و والدین در این زمینه داریم.
احمدی ادامه داد: مشارکت همه جانبه معلمان در اجرای طرح آموزش بازی های رایانه ای در استان البرز گامی موثر در فرهنگ سازی و توجه افراد جامعه در انتخاب بازی های رایانه ای مجاز و نیز برنامه ریزی بازی های رایانه ای در اوقات فراغت به شمار می رود.
در این همایش آموزشی 600 مربی و معاون پرورشی مدارس البرز حضور داشتند که در پایان بین شرکت کنندگان بسته آموزشی- فرهنگی ازسوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای توزیع شد.
البرز 430 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد