رونمایی از فروشگاه اینترنتی ایرف در دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی، در چهارمین روز از برگزاری دهمین دوره جشنواره رسانه ­های دیجیتال از فروشگاه اینترنتی ایرف رونمایی شد. ایرف که توسط شرکت میراث آرکا و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم وهویت ساز  معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است روز پنج شنبه  ساعت 14 در سالن  همایش شبستان اصلی مصلی امام خمینی رونمایی شد. ایرف( www.eraf.ir)  مرکز نمایش، خرید و فروش آثار فرهنگی و هنری ایران است. در این مرکز پدیدآورندگان فرهنگی و هنری علاوه بر نمایش و فروش آثار خود، می توانند ابزار و مواد اولیه کار خود را تهیه کنند و در حوزه کاری خود با دیگران تبادل اطلاعات نمایند.

فعالیت های ایرف در 5 گروه تقسیم بندی می شود که شامل گروه های فرهنگی، هنری، صنایع دستی، ابزار و مواد اولیه و تبلیغات و اطلاع رسانی است. تیم ایرف با شناخت نیازهای پدیدآورندگان فرهنگی و هنری برای برطرف نمودن این نیازها و همچنین رونق کسب و کار این حوزه و گسترش فرهنگ و هنر ایرانی طراحی و راه اندازی شده است. خالق آثار فرهنگی و هنری از هر نقطه ای از کشور می تواند اثرش را در ایرف به نمایش گذاشته و آن را به فروش برساند. این بستر می تواند در زمینه معرفی و فروش آثار هنرمندانی که از مکانیزم نمایش و فروش دور هستند، مفید باشد.

یکی از متمایزترین خدمات فروشگاه اینترنتی ایرف برگزاری حراج الکترونیکی در حوزه فرهنگ و هنر است. پدیدآورندگان فرهنگی و هنری می توانند با استفاده از پورتال حراج الکترونیکی ایرف بدون نیاز به حضور در  محلی خاص، به سادگی و تنها از طریق رایانه شخصی، آثار خود را به مزایده گذارند و آن را به بالاترین قیمت به فروش برسانند.

با توجه به اینکه ایرف به احقاق حق مالکیت معنوی آثار فرهنگی و هنری در فضای مجازی پایبند است، تنها به کاربرانی حق فروش می دهد که خالق اثر فرهنگی و هنری باشد. ایرف مصمم است جایگاهی برای تمامی هنرمندان و هنردوستان باشد و به شایستگی مردم را با فرهنگ و هنر ایران ارتباط دهد.

منبع: ستاد توسعه فناوری های نرم وهویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد