سینما بدون انیمیشن امکان حیات ندارد سینما بدون انیمیشن امکان حیات ندارد

به گزارش فناوری فرهنگی،کیانوش دالوند روز دوشنبه درباره ویژگی‌های انیمیشن «ناسور» و نوع روایت این اثر افزود: ناسور روایتی با تکنیک انیمیشن از واقعه عاشوار است و با توجه به بی‌نظیر بودن این واقعه، همواره می‌توان از زوایای مختلف آن را روایت کرد.
وی ادامه داد: در یک طرف این واقعه فضیلت‌های اخلاقی و انسان‌های والا قرار گرفته اند و در طرف دیگر جنبه‌های تاریک بشر حضور دارد و باعث شده بتوان این واقعه را از زوایای مختلف روایت کرد و هیچکدام هم تکراری نباشند.
کارگردان انیمیشن سینمایی «ناسور» گفت: در این انیمیشن واقعه عاشورا از زبان «عبیدالله حر جعفی»، کسی که دست رد به یاری امام(ع) زد و تا آخر عمر پشیمان و نادم بود، روایت شده که البته جعفی یکی از بنیانگذاران شهر کربلای امروزی است.
دالوند افزود: البته هر چند انیمیشن ناسور از زبان جعفی روایت می شود اما قهرمان این فیلم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) هستند.
این انیماتور درباره اینکه معمولا سراغ ساخت انیمیشن‌های با موضوع دینی و تاریخی رفته، اظهار کرد: پیشینه ملی و مذهبی قوی ای داریم که ستون‌های زندگی امروز ما بر روی آن بنا شده است. بنابراین یکی از دستاویزهای انسجام جامعه امروز ما حضور قهرمانان تاریخی ملی و مذهبی در ذهن افراد جامعه است.
دالوند تاکید کرد: قصد داریم این مسیر را ادامه دهیم اما رویکرد اصلی ایجاد قهرمان ملی و مذهبی است و حتی این قهرمان‌ها ممکن است مدرن‌تر هم شوند.
وی درباره میزان استقبال از «ناسور» طی روزهای اکران گفت: در مجموع 30 سالن در کشور داریم و استقبال تا به حال نسبتاً راضی کننده بود اما این روزهای به نظر می‌رسد فیلم بهتر جا افتاده و تعدادی از سینما خواسته‌اند «ناسور» را به آنها برای اکران بدهیم.
این انیماتور درباره وضعیت این روزهای انیمیشن در ایران نیز افزود: تقریبا هر پنج سال، کیفیت و حجم تولید انیمیشن در ایران دو برابر پیشرفت می‌کند، بنابراین وضعیت خوب است و این سبک دارد بال و پر می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه سینما محتاج انیمیشن است و می‌تواند خانواده‌ها را با هم به سینما بکشاند، گفت: این روند در هالیوود اتفاق افتاده و سینمای ما نیز برای سوددهی و تقویت اقتصاد خود نیازمند انیمیشن است.
دالوند با انتقاد از اینکه فضای سینمای کشور به انیمیشن فرصت نمی‌دهد، افزود: انیمیشن اگر فرصت برابر با سینما داشته باشد مطمئن باشید که می تواند موفق عمل کند.
«ناسور» در سال ۹۴ در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در بخش انیمیشن این رویداد حضور داشت. این انیمیشن همچنین با حضور در جشنواره «غدیر» عراق توانست جایزه بهترین انیمیشن را به دست آورد.
«ناسور» به تازگی اکران خود در عراق را آغاز کرده و طبق برنامه‌ریزی‌ها بزودی در سینماهای آمریکا و کانادا نیز به نمایش خواهد آمد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد