دبیرجشنواره فیلم کوتاه تهران: استقبال امسال بی نظیربود

به گزارش فناوری فرهنگی، فرید فرخنده کیش در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران که شامگاه دوشنبه 24 آبان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد ، اظهار کرد: حجم زیاد آثار رسیده در بخش ملی و بین الملل ما را شگفت زده کرد 108 فیلم از 35 کشور دنیا نمونه ای از استقبال بین المللی از جشنواره بود.
وی افزود: در بخش سینمای ایران نیز 65 فیلم از یک هزار و 50 اثر رسیده در بخش داستانی ، 21 فیلم از 281 اثر رسیده در بخش تجربی و 35 فیلم از 138 انیمیشن دریافت شده به بخش مسابقه راه یافتند.
دبیر جشنواره ادامه داد: در جشنواره امسال برای اولین بار مطالعات فیلم کوتاه را برگزار کردیم که 31 مقاله از کشورهای مختلف در این بخش ارائه شد.
فرخنده کیش همچنین در معرفی نشست هایی که در حاشیه جشنواره برگزار شد توضیح داد: موسیقی فیلم کوتاه ، تیتراژ ، کارگاه فیلمنامه نویسی ، جایگاه تدوین ، بررسی جشنواره هیروشیما از جمله نشست های در حاشیه جشنواره فیلم کوتاه بود.
وی گفت: نشست هایی با حضور کارگردانان طراز اول سینمای ایران از جمله ابراهیم حاتمی کیا ، احمدرضا درویش ، مهدی کرم پور ، نازنین مفخم و فرهاد توحیدی برای جوانان علاقه مند به یادگیری بیشتر برگزار شد.
فرخنده کیش از دیگر برنامه های جشنواره فیلم کوتاه تهران را شب کیارستمی عنوان کرد و اظهار داشت: در این مراسم 17 فیلم از شاگردان مرحوم کیارستمی که با محوریت معرفی این فیلمساز ارزشمند ایران بود به نمایش درآمد و کتاب اشعار وی توسط مهمانان امضا شد.
وی خاطرنشان کرد: از فردا به برگزاری جشنواره ای با کیفیت تر از امسال خواهیم اندیشید.
به گزارش ایرنا در بخشی از این مراسم روانبخش صادقی دبیر آسیفای ایران (انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ) جام انیمیشن شهر سوخته ایران که در آسیفای جهانی ثبت شده است و نخستین تصویر متحرک انیمیشن است را به خانم کینوشیتا رییس آسیفای ژاپن اهداء کرد.
در این مراسم هنرمندان و مسوولانی چون حجت الله ایوبی ، رضا میرکریمی ، محمود دولت آبادی ، محسن مومنی شریف ، فرید فرخنده کیش و اکبر عالمی حضور داشتند.
سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران از 18 تا 24 آبان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد