تاثیر تولید یک فیلم بر اقتصاد ونکوور

به گزارش فناوری فرهنگی، “دد پول” صفحه نمایش بسیار بزرگی است که امروز در عرصه سینما ظهور کرده است.  با نمایش رایان رینولدز پسر محلی و موقعیت‌های تصویربرداری ونکوور این فیلم به این شهر کمک کرده است تا مورد توجه عموم مردم قرار گیرد. ولی بر اساس آمارهایی که توسط انجمن پیچر موشن کانادا منتشر شده، این فیلم همچنین منجر به رونق 40 میلیون دلاری اقتصاد بریتیش کلمبیا شده است.

با بیش از 58 روز در موقعیت‌های مختلف در سراسر این استان، تولید آن بیش از 2 هزار بازیگر محلی و خدمه را به کار گرفته و درآمدی بالغ بر 19 میلیون دلار عاید آنها کرده است.

تیم پشت صحنه “ددپول” همچنین یک میلیون دلار برای مکان‌های فیلمبرداری هزینه کرده‌اند، 735 هزار دلار برای ساخت و ساز، 780 هزار دلار برای حمل و نقل و 815 هزار دلار برای هتل‌ها، پذیرایی و رستوران.

«وندی نوس» رئیس انجمن پیکچر موشن کانادا گفت: تعهد بریتیش کلمبیا برای مشارکت و همکاری با صنعت فیلم موجب حمایت از فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی در سراسر استان شده است.

آمارهایی که منتشر شده است، نشان می‌دهد چه تعداد نیروی کار بومی، فرصت شغلی و کسب و کار از تولید ساده یک فیلم سود برده‌اند و چرا صنعت فیلم‌سازی چنین بخش مهمی از اقتصاد خلاق بریتیش کلمبیا را تشکیل می‌دهد.

«گریگور روبرتسون» شهردار ونکوور نیز در حمایت از تاثیر تولید فیلم بر اقتصاد بومی صحبت کرد. وی گفت: من تاثیرات دست اول و مثبت تولید فیلم هایی مثل «ددپول» را بر شهرمان دیده‌ام. تولید فیلم ادامه می‌یابد تا یک صنعت میلیارد دلاری داشته باشیم و این مساله تاثیر زیادی بر رشد اقتصادی ونکوور خواهد داشت.

«دد پول» تنها تازه ترین مورد از یک مسیر طولانی برای تولید فیلم در ونکوور بود.

منبع: اقتصاد خلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد