راه‌اندازی “مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق” جهاد دانشگاهی کشور در زنجان

به گزارش فناوری فرهنگی، اسدالله درویش امیری در این باره گفت: طبق توافقی که میان استانداری زنجان و ریاست جهاد دانشگاهی کشور صورت گرفته است از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری 600 میلیون تومان اعتبار در زمینه راه اندازی “مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق” جهاد دانشگاهی تخصیص یافته و 600 میلیون تومان نیز به‌طور مشترک از سوی استانداری زنجان و جهاد‌ دانشگاهی کشور جهت راه اندازی این مرکز در زنجان اختصاص خواهد یافت.

استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت بالای صنایع معدنی در استان زنجان، تصریح نمود: هم‌اکنون بیش از 80 درصد معادن شناسایی شده کشور در استان زنجان وجود دارد و استان به لحاظ تنوع مواد و مراکز معدنی از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

وی افزود: هر چند مدت زیادی از بهره وری صنایع معدنی در استان زنجان نمی گذرد ولی در راه اندازی صنایع معدنی استان از تکنولوژی های روز دنیا استفاده نشده، لذا با توجه به امکان فرسودگی و آلایندگی بالای واحدهای صنعتی و معدنی نسبت به سایر صنایع، جهاد دانشگاهی می تواند در مهار آلایندگی و بروز‌ رسانی سیستم های بهره وری از معادن استان همکاری داشته باشد.

درویش امیری از مسئولان جهاد دانشگاهی خواست تا طی توافق و تفاهم نامه های مشخصی با همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صاحبان صنایع نسبت به رفع مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی که بخش قابل توجهی از نیروی کار استان را نیز شامل می شود، مطالعه، طراحی و همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرعالی استان اظهار داشت: استان زنجان سرشار از منابع معدنی است و کشور می تواند با استخراج و بهره وری از این ذخایر عظیم، بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و اشتغال را رفع نماید. لذا چنانچه سرمایه گذاران به رعایت ضوابط زیست محیطی متعهد باشند، می توانند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، ضمن حفاظت از محیط زیست، نگرانی های عمومی را نیز برطرف نمایند.

وی به مقاسیه نوع و میزان واردات و صادرات محصولات مختلف در استان زنجان نسبت به سایر استان های کشور پرداخت و گفت: خوشبختانه اغلب واردات استان زنجان به ورود مواد اولیه جهت ایجاد رونق در تولید و تثبیت اشتغال اختصاص یافته و اکنون زنجان به بیش از 40 کشور دنیا، محصول صادر می کند.

درویش امیری ابراز امیدواری نمود جهاد دانشگاهی با ارائه برنامه های عملیاتی و راهبردی بتواند در بهبود وضعیت صنعت، معدن و کشاورزی استان نقش موثری داشته باشد.

منبع: خبرآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد