راز بهره وری بالای جلسات کاری مارک زاکربرگ را در اینجا بخوانید

به گزارش فناوری فرهنگی، جلسات کاری و کنفرانس ها همواره هم سودمند واقع نمی شوند و حتی شرکت های بزرگ نیز از این آسیب در امان نیستند. شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیاتی فیسبوک درباره ی استراتژی مارک زاکربرگ گفته است که او در سال جاری به خوبی جلسات را کنترل و وقت و انرژی زیادی از کارمندانش را احیا کرده است.

رازهای کارآمدی جلسات کاری زاکربرگ

اولین راز مارک این است که در ابتدا درخواست می کند مسائل مورد بحث را قبل از تشکیل جلسه برای او ایمیل کنند. دوم اینکه هدف جلسه را کاملا مشخص می کند: آیا برای تصمیم گیری نهایی این جلسه ترتیب داده شده است یا برای بحث درباره ی موضوعی؟

افراد بزرگ زیادی این دو ترفند را به کار برده اند و نتایج خوبی از آن دیده اند.

هدف هر جلسه باید گفته شود. مثلا «در انتهای جلسه درباره ی این موضوع باید تصمیمی گرفته شود» یا «ما برای بحث کردن درباره ی موضوع x در اینجا جمع شده ایم.»

مدیرعامل آمازون، آقای جف بزوس از همه ی اعضای جلسه می خواهد که تمام افکار شان را قبل از حضور در جلسه بنویسند تا وقت با ارزش همه تلف نشود.

البته مدیران زیادی نیز هنوز هستند که نه هدف جلسات را مشخص می کنند نه درخواستی قبل از تشکیل آن دارند و همچنان افراد دعوت شده به جلسه در ساعت مقرر از هدف آن آگاه می شوند و همیشه در حیرانی به سر می برند. آیا شما نیز از این افراد هستید؟

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد