گفتمان فرهنگی باید مبتنی بر گفتمان دینی باشد

به گزارش فناوری فرهنگی، سید رضا صالحی امیری بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: عامل خلق این حماسه مقام معظم رهبری بود که با طرح مشارکت حداکثری و طرح این آرزو که همه ایرانی‌ها منهای رنگ، نژاد، مذهب و گرایش خود پای صندوق بیایند بستر مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم کردند و همه ما باید قدردان هدایت‌ها و درایت مقام معظم رهبری باشیم.

وی افزود: مردم رسالت شان را انجام دادند و کار را تمام کردند و نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که حالا آغاز کار دولتمردان برای پاسخگویی به مطالبات مردم است و در کنار دو عامل رهبری و مردم، نکته اصلی افزایش قدرت ملی ایران است، فراموش نکنید دنیا در محاسبات قدرت یکی از کانون‌های اصل قدرت را پشتوانه مردمی می‌داند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دولت در این منطقه پرآشوب خاورمیانه جز قدرتمند‌ترین قدرت‌های منطقه است چراکه از پشتوانه مردمی برخوردار است؛ شور مردم در انتخابات به طوری که ما نتوانستیم از چند میلیون نفر رای بگیریم نشان دهنده اوج توجه مردم به مشارکت حداکثری است که این بزرگترین سرمایه است.
صالحی امیری افزود: در خصوص دولت به جای گمانه زنی‌ها و فضا سازی‌ها عمدتا به این نکته بپردازید که رئیس جمهور به عنوان امین مردم باید دولتی را تشکیل دهد که بتواند پاسخگوی مردم باشد و این صرفا در صلاحیت و شخص رئیس جمهور است و هیچ کس هم حق مداخله در این تصمیم گیری را نخواهد داشت، قانون تکلیف را مشخص کرده است بنابراین از گمانه زنی‌ها پرهیز شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر در کابینه دوازدهم حضور داشتید مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های شما چه خواهد بود؟ گفت: ما برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تبیین و مکتوب کرده ایم و در کتاب برنامه فرهنگی رئیس جمهور هم آمده است، چارچوب عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد دوازدهم مشخص است و هر کس بر کرسی وزارت بنشیند اجرای سیاست‌ها و برنامه هایی را که رئیس جمهور به مردم وعده کرده است باید انجام دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های فرهنگی دولت دوازهم، واگذاری عرصه اجرایی فرهنگ به اصحاب فرهنگ و هنر است و دیگری گسترش حوزه‌ها اتحادیه ها، خانه‌ها و نهادهای صنفی حوزه فرهنگ و هنر است و مهم‌تر از همه این است که ما بدانیم در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و گفتمان فرهنگی در جامعه ایران باید مبتنی بر گفتمان دینی باشد، این مسائل سیاست‌های وزارت ارشاد بوده و هست و در آینده نیز تقویت خواهد شد.

منبع: صداوسیما

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد