چرا فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی شکست می خورند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، با وجود مشخص بودن کارگردان فیلم متال گیر سالید، این فیلم هنوز با رسیدن به مرحله ساخت، فاصله زیادی دارد. فیلمنامه این عنوان، هنوز در دسترس نگارش بوده و به نظر می رسد که راه زیادی تا به اکران رسیدن آن مانده است.

آقای جردن وت رابرتز، کارگردان این فیلم، به تازگی مصاحبه ای در رابطه با عناصری که این فیلم برای موفق شدن به آن نیاز دارد، انجام داده است. او از علاقه زیاد خود به ساخت چنین اثری گفته و از این که فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، معمولاً به شکست منجر می شوند، آگاه است.

به نظر او، دلیل شکست این دست فیلم های اقتباسی، ناآشنا بودن اعضای تولید آن با ویژگی های بازی های ویدیویی بوده است. همچنین به نظر رابرتز، این فیلمسازان، در پیدا کردن المان هایی که باعث موفقیت بازی ویدیویی انتخاب شده برای اقتباس، ناکام مانده اند و این عناصر به درستی به فیلم های سینمایی منتقل نشده اند.

به نظر او، دلیل شکست این دست فیلم های اقتباسی، ناآشنا بودن اعضای تولید آن با ویژگی های بازی های ویدیویی بوده است

همچنین او به تفاوت های میان فیلم های اقتباسی از کامیک بوک ها و بازی های ویدیویی پرداخت: «این مشکل، در ساخت فیلم های کامیک بوکی نیز پیش آمد، به طوری که یک دوره طولانی 30 ساله، تقریباً بدون ساخت هیچ فیلم موفقی در این ژانر طی شد. به مرور زمان، کارگردانانی انتخاب شدند که درک بهتری از فضای کتاب های مصور داشتند و برای مثال، سم ریمی با علاقه و شناخت خود نسبت به شخصیت مرد عنکبوتی، یک سه گانه موفق را خلق کرد.»

دو فیلم مرد عکنبوتی به کارگردانی سم ریمی و عنوان ایکس من، ساخته برایان سینگر، فیلم های اقتباسی از کتاب های مصور را وارد مرحله جدیدی کردند. اکنون بازار فیلم های کامیک بوکی و ابرقهرمانی، از جمله اهرم های اصلی سینمای هالیوود حساب شده و به گفته جردن رابرتز، این اتفاق برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی نیز در آینده ای نزدیک خواهد افتاد.

 

به عقیده آقای جردن رابرتز، هنوز سازندگان درستی برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، انتخاب نشده است. به عقیده او، شخصی که بازی های ویدیویی در DNA او بوده و با  پرداختن به این سرگرمی، مدت زمان زیادی از زندگی خود را سپری کرده، لایق قرار گرفتن در این جایگاه خواهد بود.

رابرتز به این قضیه اعتقاد دارد که مهم نیست که منبع الهام برای ساخت یک اثر سینمایی، کدام بازی موفق باشد. به نظر او، هر کدام از این دست بازی ها، یک تجربه منحصر به فرد بوده که ترجمه آن به زبان سینما، نیازمند مهارت زیادی خواهد بود.

به عقیده آقای جردن رابرتز، هنوز سازندگان درستی برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، انتخاب نشده است.

برای مثال، در سری بازی های متال گیر سالید، بازیکنان بیش از همه چیز، به مخفی کاری و از بین بردن دشمنان و رد کردن موانع با این تکنیک، مشغولند. رابرتز از این موضوع آگاه بوده و قصد دارد تا با الهام از همین موارد، فیلم خود را توسعه دهد.

او می گوید: «عقیده من این است که تماشاگران، بعد از دیدن این دست فیلم های سینمایی، احساسی نزدیک به تجربه بازی کردن آن داشته باشند و با به وقوع پیوستن این موضوع، دیگر نباید نگران نقدهای منفی نسبت به فیلم های سینمایی اقتباسی از بازی های ویدیویی بود.»

باید منظر ماند و دید که رابرتز، تا چه حدی در به ثمر رساندن ایده های خود در فیلم های متال گیر سالید، موفق ظاهر خواهد شد.

منبع: کیهان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد