«تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ» در یک مجلد

به گزارش فناوری فرهنگی، بررسی نقاط ضعف و قدرت کمیک استریپ پرداختن به این هنر در کشورهایی چون ژاپن، هند و کشورهای عربی از بخشهای این کتاب است.

 این اثر با هدف شناخت ریشه‌های این هنر و بررسی چگونگی ایجاد و رشد این هنر تالیف شده است. در این کتاب همچنین به مباحثی همچون رابطه کمیک استریپ با دیگر هنر‌ها و چگونگی ورود آن به دیگر کشورهای دنیا مطرح شده است. مولف در این کتاب، با استفاده از منابع معتبر، به بررسی چگونگی شکل‌گیری قهرمانان داستان‌های مصور در غرب می‌پردازد.

 کتاب حاوی تصاویر خوبی است و در آن همه جزئیات در مورد شخصیت‌های مهم کمیک استریپ در تاریخ نه‌چندان طولانی این هنر پرداخته شده است. کمیک استریپ در ایران هنری ناشناخته است و تاکنون چندان به آن پرداخته نشده است، اما انتشار این کتاب می‌تواند تأثیر زیادی در جذب هنرمندان و مخاطبان جهت تولید آثار کمیک استریپ در ایران داشته باشد.

 لازم به ذکر است که بخشی از کتاب جنبه تحلیل و آماری دارد، در این اثر سیر تحول کارهای دو شرکت مشهور مارول و دی سی هم بررسی شده است.

 گفتنی است کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ» که چاپ دوم آن در سال 93منتشر شده، در سی و یک فصل تولید شده است، که از اهم فصول کتاب می‌توان به تاریخچه کمیک استریپ، کمیک استریپ‌های کارتونی، داستان‌های مصور قهرمانی و تحول تازه، استقلال هنرمندان کمیک استریپ اشاره کرد. همچنین کمیک استریپ های در دیگر کشورها از جمله فصل‌های کتاب را شامل می‌شوند.

 کتاب «تاریخچه تحلیلی کمیک استریپ» به شکل مصور در 274 صفحه قطع رحلی و در تیراژ دو هزار و 500 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر در سال 93 برای دومین بار منتشر شده است

منبع:شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد