درآمد بازی های ویدیویی با درآمد ورزش در سال ۲۰۱۷ برابری خواهد کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، حتما تا به حال شنیده اید که صنعت بازی سازی از لحاظ کسب درآمد موفق شده تا صنعت فیلم سازی را پشت سر بگذارد. در سال ۲۰۱۶ درآمد گیشه ۳۸ میلیارد دلار اعلام شد این در حالی است که این رقم برای بازار بازی های ویدیویی امسال ۱۴۹ میلیارد دلار بیان شده.

سال قبل درآمد این بخش ۱۰۸ میلیارد دلار بود که حالا به لطف وجود بازارهای ارزشمند ۳۳ و ۱۴ میلیارد دلاری چین و ژاپن شاهد رسیدن به به مرز ۱۵۰ میلیارد هستیم.

در حال حاضر عمده ترین درآمد با ۵۰ میلیارد دلار سهم در اختیار بخش موبایل است و انتظار می رود که این روند تا سال ۲۰۲۰ نیز ادامه یافته به طوری که نیمی از بازار در اختیار بازی های موبایلی باشد.

بازار پی سی نیز با رشدی ۳ میلیاردی از ۲۹ به ۳۲ میلیارد دلار افزایش درآمد داشته است. در بازار کنسول ها آنطور که به نظر می رسد رشد خارق العاده ای را شاهد نیستیم و درآمد کلی آن تقریبا ۳۳ میلیارد دلار اعلام شده.

اخیرا نیز گزارشی توسط سوپردیتا منتشر شده که نشان می دهد تا سال ۲۰۲۲، گیمرها فقط ۲۵ میلیارد دلار از طریق میکروترنزکشن خرید انجام خواهند داد. میکروترنزکشن در واقع به نوعی خریدهای داخل بازی های ویدیویی هستند که کاربر می تواند با پرداخت پول واقعی، محتوای مجازی دریافت کند در حالی که پیشتر نیز بهای کامل برای دسترسی به بازی را پرداخته است. استفاده نادرست از این امکان،‌ Star Wars Battlefront II را با مشکلات بسیار جدی روبرو کرده.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد