هفت‌خان دیجیتالی

به گزارش فناوری فرهنگی،معرفی بهترین بازی‌های موبایلی ایرانی؛

بازی‌های ایرانی در حال تغییر و تحول‌های خاص خود هستند و روزبه‌روز شاهد بهبود کیفیت آنها هستیم اما تمامی آثاری که امروز شاهد آنها هستیم، همه فرزندان و نوادگان آثاری هستند که با مشکلات بسیار و محدودیت‌های متفاوت راه را برای بازی‌های ویدیویی امروزی هموار کرده‌اند. حال قرار است در این مطلب به معرفی آثار جذابی از بازی‌های توسعه‌دهندگان ایرانی بپردازیم که با ذوق و سلیقه متفاوت و منحصربه‌فرد خود توانستند آثاری را به بازار عرضه کنند که امروز می‌توان از آنها به عنوان مفاخر بازی‌های موبایلی ایرانی یاد کرد. در ادامه به معرفی هفت اثر از این بازی‌ها خواهیم پرداخت.

هفت‌خان دیجیتالی

ببین و حدس بزن

«آفتابه»

«آفتابه» از آن دسته بازیهایی است که ذهن و خلاقیت شما را به چالش می‌کشد. قواعد و قوانین بازی کاملا ساده‌اند، تنها کافی است به تصاویر معنادار و عجیب و غریب به دقت نگاه کنید و پاسخی متناسب با آن ارائه دهید اما اگر فکر می‌کنید که حل معما‌های تصویری بازی کار آسانی است، سخت در اشتباه هستید و ممکن است برخی از این پازل‌های دشوار برای مدت زمانی ذهن شما را به چالش بکشد.

با هر پاسخ صحیح، سکه و تصویر تازه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد که نسبت به عکس قبل، مفهومی‌تر و به طبع حدس زدن پاسخ آن نیز سخت‌تر خواهد بود اما برای پاسخ دادن به تمامی این پازل‌های تصویری تنها نیستید و می‌توانید از سکه‌هایی که در مراحل قبل به‌دست آورده‌اید برای راهنمایی یا رد کردن آن مرحله استفاده کنید. به همین منظور برای بازی فروشگاهی نیز در نظر گرفته شده که در صورت تمام شدن سکه‌ها می‌توانید از آن برای کسب سکه‌های بیشتر استفاده کنید. «آفتابه»‌ از جمله بازی‌های موفق و بسیار خلاقانه ایرانی است که با ظاهری ساده و استفاده از چاشنی سرگرمی، توانسته هزاران کاربر را به خود مشغول سازد.

هفت‌خان دیجیتالی

لذت تک‌چرخ زدن

«موتوری»

استفاده از زمان‌های خاص و به‌وجود آوردن لحظاتی نوستالژیک، یکی از جذاب‌ترین اعمالی است که توسعه‌دهندگان بازی‌ها می‌توانند برای بخشیدن روح خاصی به آثار خود از آن استفاده کنند. گروه «گلیم‌گیمز» نیز با استفاده از این موضوع، توانسته با مرور خاطراتی از دهه شصت و حال و هوای آن دوران لحظات لذت بخشی را برای کاربران بازی خود به تصویر بکشد.

تمامی المان‌های موجود در «موتوری» نوستالژیک هستند؛ از موزیک‌های کوچه‌بازاری آن گرفته تا طراحی محیط‌های تهران دهه شصت. در کنار این اتمسفر گیرا، گیم‌پلی «موتوری» نیز بسیار ساده و جذاب است؛ شما باید کاراکتری با مو‌های فرفری با سیبیلی پهن و نامرتب که خود به طراحی آن پرداخته‌اید را در کنترل خود بگیرید و تلاش کنید از میان ازدحام ماشین‌های موجود در سه لاین خیابانی که در اختیار شما قرار داده شده‌اند؛ عبور کنید و سعی کنید مسافت بیشتری را برای ثبت رکورد بهتر بپیمایید.

کارت بازی با میوه‌ها

«فروت‌کرفت»

آنلاین،آنلاین،آنلاین. این روزها نمی‌توان جایی نشست و حرفی در مورد بازی‌های آنلاین و چند نفره نشنید. شاید قابلیتی که کمتر در بازی‌های ایرانی به چشم می‌خورد؛ همین بخش آنلاین باشد اما جالب است بدانید که «فروت کرفت»‌ از اولین بازی‌های موبایلی آنلاین است که با ساختاری متفاوت و خاص، توانسته طرفدارانی را برای خود دست و پا کند. برخلاف توسعه‌دهندگان دیگر که تمایل به ساخت بازی‌های آنلاینی با سبک و سیاق Clash of Clans دارند، گروه «تاد» با عرضه بازی متفاوت خود، توانسته‌اند سرگرمی را برای هر دو پلتفرم iOS و اندروید مهیا سازند. «فروت کرفت» یک بازی کارتی است که در هر مرحله قادر هستید با کارت‌هایی که در اختیار دارید، استراتژی مناسبی چیده و به مقابله با حریف خود بپردازید. هر کارت دارای توانایی خاص خود است پس درست انتخاب کردن کارت‌ها و استفاده به جا از آنها، ساختار اصلی گیم‌پلی‌ بازی را شکل می‌دهد.

«فروت کرفت» کاملا رایگان ‌است و اگر بخواهید بازی را کمی برای خود آسانتر سازید، می‌توانید از مزیت‌های فروشگاه درون برنامه‌ای بازی استفاده کنید.

قهرمانان «وارکرفت» به سبک ایرانی

«هشت خان»

ما ایرانیان به تاریخ کهن و اسطوره‌های خود می‌نازیم و باید از هر چه در اختیارداریم برای تبلیغ این فرهنگ قوی و دیرینه استفاده کنیم. چندی پیش‌ با عرضه «گرشاسب» روی رایانه‌های شخصی، شاهد موفقیت آثار حماسی، چه در داخل ایران و چه خارج از آن بودیم. حال گروه آوید نیز با استفاده از این عناصر، دست به توسعه هشت خان زده است. می‌توان گفت، اگر Heart of Stone را بازی کرده باشید کاملا با سبک گیمپلی «هشت خان» نیز آشنا خواهید بود. در بازی کارت‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آنها به اسطوره خاصی اشاره می‌کند. هر کدام از این اسطوره‌ها نیز بر اساس توانایی‌هایی که دارند از قدرت‌های مختلفی ‌برخوردار هستند.

پس از انتخاب کارت‌ها، نوبت به انجام بازی می‌رسد. هر طرف می‌بایست به صورت نوبتی از کارت‌هایی که در اختیار دارد در جهت شکست دادن حریف خود، با دقت کامل و بر اساس قدرت‌های هر اسطوره استفاده کند. هشت خان از بازی‌های خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده‌ای است که برای دستگاه‌های اندرویدی طراحی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

هفت‌خان دیجیتالی

وانت نیسان؛ سلطان جاده‌ها

«سالار»

شاید Hill Climbing یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌هایی باشد که همه ما روی موبایل‌های خود به اجرا درآورده باشیم. چندی پیش گروه «سیزک»، عنوانی با ساختاری شبیه به Hill Climbing را با نام «سالار» روی پلتفرم اندروید عرضه کرد که با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد. حالا این تیم خو‌ش‌ذوق با توسعه نسخه دوم «سالار»، دوباره پا به کنسول‌های همراه ما گذاشته‌اند.

جذابیت «سالار» در پشت طراحی‌های خلاقانه و جذاب آن پنهان شده است. تصور کنید که با ماشین‌هایی مانند پیکان و پراید، زمانی که موسیقی‌های مختلف ایرانی قدیمی را گوش می‌دهید، از صخره‌های مرتفع بالا رفته و در سراشیبی دره‌ها به سمت پایین سقوط کنید. درست است، دلیل موفقیت و جذابیت «سالار» همین بومی‌سازی آن است و توسعه‌دهندگان آن توانسته‌اند با استفاده درست از همین المان، دست به طراحی یک از بهترین بازی‌های ایرانی بزنند. سالار برای دستگاه‌های اندرویدی به‌صورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای برای دسترسی به خودروهای بیشتر و تقویت آنها، طراحی شده است.

هفت‌خان دیجیتالی

یک فانتزی ساده

«گرنی و گریم»

«گرنی و گریم» از آن دسته بازی‌های تفننی و ساده‌ای است که هنگام بازی کردن آن نمی‌توانید خلاء زمانی که در آن گم شده‌اید را احساس کنید.

«گرنی و گریم» یک بازی رانینگ دو بعدی بسیار ساده است و داستان مادر‌بزرگ پیر و نحیفی را به تصویر می‌کشد که آخرین لحظات عمر خود را پشت سر می‌گذارد اما مادر بزرگ این بازی را نباید دسته کم گرفت چرا که اگر صدای پای فرشته مرگ را در نزدیکی خود بشنود از بالا رفتن دیوار راست هم برای فرار از دست وی و خریدن کمی زمان بیشتر برای زندگی خود دریغ نمی‌کند. گیم‌پلی بازی هم دقیقا همین موضوع را به تصویر می‌کشد و باید با به دست گرفتن کنترل مادر بزرگ سعی کنید از موانع محیط دوار بازی عبور کنید و با گرفتن ساعت‌هایی که در محیط بازی گنجانده شده، برای این پیر زن درمانده، زمان بیشتری بخرید و او را چنگ فرشته مرگ برهانید.

هفت‌خان دیجیتالی

متفاوت‌ترین بازی ایرانی

«شمشیر تاریکی»

استودیو فن‌افزار پس از توسعه «گرشاسب» که توانست در ایران و خارج از کشور نظر بسیاری از کاربران و منتقدان را به‌خود جلب کند، با عرضه «شمشیر تاریکی» باز هم نشان داد که یکی از بهترین تیم‌های بایسازی ایرانی است و می‌تواند همیشه حرفی تازه برای گفتن داشته باشد. «شمشیر تاریکی» یک بازی پلتفرمر‌اکشن است و شما را در نقش مبارزی شمشیر به دست قرار می‌دهد که باید او را در رسیدن به هدفش همراهی کنید.

محیط بازی پر است از موانعی که با پشت سر گذاشتن آنها علاوه بر تمرکز، سرعت عمل شما نیز با چالش رو‌به‌رو می‌شود. علاوه بر این، مبارزات بازی نیز از سرعت و خشونت بسیار بالایی برخوردار است که بمب آدرنالین را در بدن شما منفجر و لحظات لذت‌بخشی را برای شما خلق می‌کند. خوشبختانه «شمشیر تاریکی» علاوه بر موفقیت‌های داخلی، توانست پیروزی دیگری نیز با عرضه این بازی روی تمامی کنسول‌های نسل فعلی و رایانه‌های شخصی، برای توسعه‌دهندگان ایرانی به‌دست آورد.

منبع: صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد