شکست بزرگ «روز استقلال»

به گزارش فناوری فرهنگی، با وجود اکران چهار فیلم جدید و پرسروصدا در گیشه امریکای شمالی، انیمیشن سه‌بعدی «در جست‌وجوی دری» با کسب 73 میلیون دلار درآمد موفق شد با اختلاف چشمگیر نسبت به سایر رقبای خود برای دومین هفته پیاپی صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته شود. فانتزی علمی-تخیلی «روز استقلال: بازخیز» به کارگردانی رولانت امریش فیلمساز آلمانی در سه روز نخست افتتاحیه خود تنها 41 میلیون دلار فروخت و با ناامید کردن سازندگان در رتبه دوم قرار گرفت.

شش ماه از آغاز سال میلادی جدید می‌گذرد و برای دوازدهمین بار پیاپی یکی از تولیدات اخیر استودیوی دیزنی صدرنشین گیشه امریکای شمالی در سه روز آخر هفته شده است. «در جست‌وجوی دری» بعد از افتتاحیه رکوردشکن هفته گذشته، با افزودن 73 میلیون دلار به فروش داخلی خود به رکوردی جدید دست یافت.

دنباله جدید انیمیشن پرطرفدار «در جست‌وجوی نمو»، این‌بار در فهرست 10 فیلمی قرار گرفت که دومین هفته اکران خود را با موفقیت تجاری پشت سرگذاشته و به بالاترین فروش هفته دوم دست یافته‌اند. فروش داخلی جدیدترین انیمیشن دیزنی تا امروز از مرز 286 میلیون دلار عبور کرده و در باکس آفیس جهانی به حدود 400 میلیون دلار رسیده است.

از میان فیلم‌های پرسروصدایی که از جمعه گذشته روی پرده رفتند اما با نتیجه‌ای دلسردکننده روبه‌رو شدند، باید به جدیدترین دنباله «روز استقلال» اشاره کرد.

«روز استقلال: بازخیز» (Independence Day: Resurgence) جدیدترین ساخته رولانت امریش به‌رغم بودجه 165 میلیون دلاری که صرف تهیه‌وتولید آن شده، در سه روز نخست افتتاحیه خود فقط 41 میلیون دلار فروخت و با اختلافی چشمگیر بعد از «در جست‌وجوی دری» در رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه آخر هفته قرار گرفت. این فیلم با بازی لیام همزورث، جف گلدبلوم و ویلیام فیچنر حتی نتوانست موفقیت فیلم قبلی که 20 سال پیش روی پرده رفت را تکرار کند؛ فیلم اصلی «روز استقلال»، دو دهه پیش – تابستان 1996 –  به نمایش درآمد و در سه روز افتتاحیه خود بیش از 50 میلیون دلار فروخت.

درام تاریخی«ایالت آزاد جونز» (Free State of Jones) با بازی متیو مک‌کانهی نیز از جمعه گذشته روی پرده رفت اما نتوانست مخاطب هدف‌اش را به سالن‌های سینما بکشاند و در کمال ناباوری سازندگانش تنها 7.5 میلیون دلار فروخت و رتبه ششم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. این در حالی است که حدود 50 میلیون دلار صرف تهیه و تولید جدیدترین فیلم گری راس کارگردان 59 ساله امریکایی (و سازنده اولین بخش نسخه سینمایی «بازی بقا») شده است.

از طرف دیگر، تریلر «آب‌های کم‌عمق» (The Shallows) به کارگردانی ژائومه کویت سرا و با بازی بلیک لایولی تنها فیلم موفق آخر هفته بود که در نخستین روزهای نمایش خود توانست علاوه‌بر جلب نظر منتقدان، تماشاگران را راهی سالن‌های سینما کند.. این فیلم 17 میلیون دلاری که از جمعه گذشته توسط استودیوی سونی در سینماهای ایالات متحده و کانادا به نمایش درآمده، به فروش افتتاحیه‌ای برابر با 16.8 میلیون دلار دست یافت و در رتبه چهارم قرار گرفت.

از میان دیگر فیلم‌هایی که در سه روز گذشته به صورت گسترده اکران شدند می‌توان به «اهریمن نئونی» (The Neon Demon) جدیدترین ساخته نیکلاس ویندینگ رفن اشاره کرد. این فیلم اولین‌بار در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد و به سختی توانست فروش افتتاحیه خود را به بالاتر از نیم میلیون دلار (606 هزار دلار) برساند. این در حالی است که انتظار می‌رفت با نمایش فیلم در 783 سالن سینما، در سه روز آخر هفته دست‌کم 2 تا 3 میلیون دلار بفروشد. به این ترتیب، ساخته جدید فیلمساز دانمارکی با نقش‌آفرینی الن فنینگ و کیانو ریوز نتوانست به نتیجه رضایت‌بخشی دست پیدا کند و در رتبه پانزدهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفت.

آخر هفته آینده بار دیگر باید شاهد پیشتازی دیزنی در گیشه امریکای شمالی بود، چرا که «غول بزرگ مهربان» (The BFG) جدیدترین ساخته استیون اسپیلبرگ با بازی مارک رایلنس در بیش از 3200 سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا روی پرده می‌رود. همزمان، اکران «افسانه تارزان» (The Legend of Tarzan) از جمعه آینده توسط «برادران وارنر» آغاز می‌شود و نبرد بین دو استودیوی قدر هالیوود دیدنی خواهد بود.

منبع: چهره‌نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد