حسن حسن دوست: تکنولوژی تدوین کامل وارد سینمای ما نمی‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، تدوینگر فیلم سینمایی «رنگ خدا»‌، درباره ورود تکنولوژی به روز تدوین و ورود آن به سینمای ایران اظهار کرد:‌ تکنولوژی سینما به لحاظ اینکه یک صنعت محسوب می‌شود، هر لحظه در حال بروزرسانی است اما متأسفانه این تکنولوژی به صورت تمام و کمال وارد کشور ما نمی‌شود و همواره به صورت ناقص وارد شده است و همکاران من مجبورند که با همین تکنولوژی ناقص کارشان را به روز کنند. اگر ما صنعت سینما داشتیم، می‌توانستیم مکانی را برای ساختن نرم‌افزارهای تدوین مشخص کنیم.
حسن حسن‌دوست گفت:‌ مشغول تدوین فیلم سینمایی «پایان رؤیاها»،به کارگردانی محمدعلی طالبی هستم و تا به این لحظه ۹۰ درصد از تدوین این پروژه سینمایی انجام شده است.
او به فارس گفت: این پروژه سینمایی درباره کودکان نیست، بلکه فیلمی برای کودکان است و خودش را برای حضور و نمایش در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک آماده می‌کند. «پایان رؤیاها»، محصول کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.
تدوینگر فیلم سینمایی «رنگ خدا»‌، درباره ورود تکنولوژی به روز تدوین و ورود آن به سینمای ایران اظهار کرد:‌ تکنولوژی سینما به لحاظ اینکه یک صنعت محسوب می‌شود، هر لحظه در حال بروزرسانی است اما متأسفانه این تکنولوژی به صورت تمام و کمال وارد کشور ما نمی‌شود و همواره به صورت ناقص وارد شده است و همکاران من مجبورند که با همین تکنولوژی ناقص کارشان را به روز کنند. اگر ما صنعت سینما داشتیم، می‌توانستیم مکانی را برای ساختن نرم‌افزارهای تدوین مشخص کنیم. همانطور که می‌بینید در بسیاری از کشورها نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی برای این مهم ساخته می‌شود. یکی از دلایلی که می‌توان این نواقص را مسبب آن دانست، گران بودن برخی از این تکنولوژی‌ها است.

منبع: بازار کار

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد