رپورتاژ: موفقیت اولین پروژه کراودفاندینگ ایرانی در حوزه تولیدات صنعتی خلاقانه، در وبسایت دونیت

به گزارش فناوری فرهنگی، شاید خیلی وقت‌ها جو سرخوردگی و ناامیدی به ما غلبه کند و بپنداریم که فضا، برای خلاقیت‌های ما بسته است و واقعا نمی‌شود در بازار نه‌چندان پررونق این روزها، یک پروژه نو را بدون وصل بودن به منابع بزرگ مالی، به موفیت رساند.

گجت فایندما را که مدتی پیش در مورد آن در یک پزشک، پستی داشتیم، را به یاد می‌آورید؟

خوشحالیم که به شما اطلاع بدهید، این پروژه با کمک‌ها کوچک، اما ارزشمند، شما به موفیت رسیده است:

شاید شنیدن خبر اینکه یک پروژه خلاقانه یا تکنولوژیک توانسته در سایتی مانند کیک استارتر سرمایه مورد نیاز خود را تامین کند اصلا عجیب نباشد، اما در کشوری مانند ایران که با سابقه تنها سه سال در حوزه کراودفاندینگ (آن هم بیشتر در پروژه های خیریه و اجتماعی)، اینکه یک پروژه در حوزه اینترنت اشیا بتواند با این روش سرمایه خود را جلب کند، یک موفقیت بزرگ، هم برای این نوع پروژه ها و هم برای کراودفاندینگ به شمار می رود. در هفته گذشته، پروژه فایندیما موفق شد سرمایه مورد نیاز برای تولید انبوه خود را با استفاده از پلتفرم تامین مالی دونیت جمع آوری نماید.

فایندیما یک گجت است که با وصل شدن به تلفن همراه شما، از گم شدن وسایلتان جلوگیری می‌کند. گروه طراح این گجت که جرمینال نام دارد به زودی، اولین سری محصولات پیش سفارش داده شده را به خریداران تحویل می دهد.

در این سالها تنها چند پروژه معدود Iot در داخل ایران توانسته اند با پشتوانه شرکت های بزرگ به موفقیت دست پیدا کنند. فایندیما نیز که یکی از این پروژه های پیشروست به صورت کامل در ایران طراحی شده و در حال حاضر قالب گیری بدنه و ساخت مدار آن در حال انجام است. اما آنچه فایندیما را از پروژه های مشابه دیگر در ایران متمایز می کند این است که توانسته است بودجه مورد نیاز خود را از طریق وبسایت دونیت و به شیوه کراودفاندینگ تامین کند.

امیدواریم موفقیت فایندیما انگیزه لازم برای مبتکران و طراحان ایرانی را فراهم کند تا بدون اینکه نگران تامین مالی برای تولید انبوه پروژه خود باشند، به خلاقیتشان آزادانه مجال ظهور و بروز دهند؛ خلاقیتی که در نهایت به تولید محصولاتی ایرانی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی منجر شود.

منبع: 1پزشک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد