پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ!

به گزارش فناوری فرهنگی، دنیای انیمیشن‌های رایانه‌ای، با هر محصولی تازه که به پرده سینما راه پیدا می‌کند، عوض می‌شود. این روزها این پرسش در سطح وسیعی مطرح شده که آیا «پیدا کردن دوری»، می‌تواند در آمریکای شمالی به فروشی 500 میلیون دلاری دست پیدا کند؟

تحلیلگران اقتصادی سینما در این منطقه به صورت جدی به طرح این پرسش پرداخته‌اند. علت طرح این پرسش، فروش بی‌وقفه و سرسام‌آور این انیمیشن رایانه‌ای در سینماهای نمایش‌دهنده آن در آمریکای شمالی است. طی چند هفته‌ای که از اکران عمومی فیلم در این محل می‌گذرد، تماشاگران سینما رقمی بالای 470 میلیون دلار برای تماشای آن پرداخت کرده‌اند. به‌نوشته نشریات مختلف سینمایی، اهل فن عقیده دارند این کمدی اکشن خانوادگی براحتی توانسته رقم فروش 400 میلیون دلاری را در آمریکا کسب کند، اما دستیابی به رقم کلان 500 میلیون دلاری برای این انیمیشن، جزو چیزهایی است که باید کمی با احتیاط درباره‌اش حرف زد.

تا این جای کار، «پیدا کردن دوری» با فروش خود توانسته لقب پرفروش‌ترین انیمیشن کل تاریخ سینمای آمریکا را از آن خود کند. در عین حال، این انیمیشن به صورت پرفروش‌ترین فیلم جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی هم درآمده است. هیچ‌یک از فیلم‌های زنده‌ای که از ابتدای امسال در این محل روی پرده رفته‌اند، نتوانسته‌اند به رقم کلان فروش «پیدا کردن دوری» نزدیک شوند. نزدیک‌ترین فیلم در این رابطه، سومین قسمت اکشن کمیک استریپی و ابرقهرمانانه «کاپیتان آمریکا» است. فروش کلی این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی به 407 میلیون دلار رسید.

فروش هفتگی «پیدا کردن دوری» در سینماهای آمریکا، در حال حاضر به رقم چهار میلیون دلار رسیده است و بعید به نظر می‌رسد، با کاهش چشمگیری روبه‌رو شود. به‌زعم تحلیلگران اقتصادی سینما انیمیشن تازه کمپانی والت‌دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار، پرفروش‌ترین فیلم سال 2016 سینمای آمریکا هم بوده است. در عین حال، از حالا پیش‌بینی می‌شود این انیمیشن در مراسم اسکار پیش رو هم به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. بسیاری از منتقدان سینمایی می‌گویند دیزنی و پیکسار می‌توانند مطمئن باشند که اسکار بهترین انیمیشن سال متعلق به آنان است. قسمت اول فیلم در سال 2003، موفق به دریافت این جایزه شد.

داستان «پیدا کردن دوری» که دنباله‌ای بر «پیدا کردن نیمو» است، کاراکتر «دوری» را در راس ماجراهای خود دارد. این ماهی کوچولو که در داستان قسمت اول به پدر نیمو کمک کرد تا فرزندش را پیدا کند، در قسمت دوم تبدیل به شخصیت اصلی ماجرا می‌شود. این بار او به کمک نیمو و پدرش، راهی اقیانوس می‌شود تا والدینش را پیدا کند.

الن دجنرس، بازیگر و مجری تلویزیونی، در هر دو فیلم صدای خود را به کاراکتر دوری قرض داد. کارگردان هر دو انیمیشن اندرو استانتن است. قسمت اول فیلم، در آمریکای شمالی 340 میلیون دلار فروش کرد. فروش بین‌المللی فیلم در بقیه نقاط دنیا هم حدود 538 میلیون دلار شد. نکته‌ای که اهل فن به اشاره می‌کنند، سبقت گرفتن «پیدا کردن دوری» از انیمیشن رایانه‌ای «شرک 2» کمپانی دریم ورکز است. این محصول سال 2004 با فروش 346 میلیون دلاری خود، تا قبل از این لقب پرفروش‌ترین انیمیشن کل تاریخ سینمای آمریکا را به خود اختصاص داده بود.

منبع: جام جم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد