نخستین مرکز رشد صنایع فرهنگی ایران در زنجان راه اندازی می شود

به گزارش فناوری فرهنگی،رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان از راه اندازی نخستین مرکز رشد صنایع فرهنگی ایران در زنجان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی استان در تلاش است تا نخستین فن بازار را در زنجان راه اندازی کند.

مهدی عباسی، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان امروز(19 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی عمومی و غیردولتی است که در سال 59 به فرمان امام راحل در ایران تاسیس شد.

وی به قدمت سی و پنج ساله جهاد  دانشگاهی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه در حوزه آموزش، پژوهش، فرهنگی، تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان فعالیت می کند.

به گفته وی، یکی از اولویت های جهاد دانشگاهی اقتصاد دانش بنیان است چرا که مشکل دانش آموختگان، در اشتغال پس از فراغت از تحصیل مشکل مدیریتی و نقشه راه است.

این مقام مسئول با انتقاد از نبود پژوهشگاه در زنجان ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان زنجان در حوزه آی تی، زیست فن آوری و حوزه روی موفقیت های خوبی کسب کرده است.

عباسی به مقوله پژوهش توسعه ای و اهمیت آن در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان زنجان پژوهش توسعه ای و تجاری سازی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی به اختراعات جهاد دانشگاهی استان زنجان در حوزه آی تی اشاره کرد و گفت: دسترسی به آخرین نسخه طراحی سامانه هوشمند جعبه دارو از آخرین موفقیت ها در این عرصه است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به تجهیز و راه اندازی اولین مرکز امنیت اطلاعات داده استان زنجان تصریح کرد: از مرداد سال گذشته تاکنون بالغ بر 40 عنوان کتاب توسط انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اجرای یک هزار و 34 برنامه برای 170 هزار مخاطب در طول یکسال افزود: 49 محصول فرهنگی در این مجموعه تولید شده است.

این مقام مسئول تعداد فارغ التحصیلان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی را 5 هزار نفر عنوان کرد و گفت: در این مرکز 11 رشته کاردانی و 14 رشته کارشناسی تدریس می شود.

عباسی در پایان از راه اندازی نخستین فن بازار و نخستین مرکز رشد صنایع فرهنگی ایران در زنجان خبر داد.

 منبع: شبستان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد