تشکیل ستاد فناوری نرم در کشور/ ۷۰ درصد حوزه‌های مدیریتی و محتوا به علوم انسانی وابسته است

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تشکیل ستاد فناوری نرم در کشور خبر داد و گفت: ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان فرهنگی در حوزه فناوری نرم در کشور تأیید صلاحیت شده است.

سورنا ستاری در پاسخ به این سوال که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان حوزه علوم انسانی چه اقداماتی انجام شده است؟ اظهار داشت: حوزه علوم انسانی پایه شرکت‌های دانش بنیان است و متاسفانه در کشور به دلیل ضعف زیرساخت علوم‌انسانی مناسب در زمینه دانش‌بنیان خیلی ورود پیدا نکرده‌ایم.

وی افزود: در زمینه پول‌زایی این حوزه می‌توان گفت در حدود 60 تا 70 درصد چه در حوزه مدیریت و چه در بخش محتوا وابسته به علوم‌انسانی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تشکیل شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی و حوزه علوم انسانی افزود: تعریف ما از فناوری نرم این است که این فناوری به‌جای تاثیرگذاری در ماده و تغییر ماده در طبیعت، تاثیری بر انسان و رفتار انسان دارد و  فناوری‌هایی که سبب تعالی روح انسان و تغییر در رفتار و منش انسان است، به‌عنوان فناوری نرم محسوب می‌شود.

ستاری تصریح کرد: در این حوزه ستادی با نام فناوری‌نرم در حال فعالیت است که در حوزه‌های صنایع دستی، انیمیشن، بازی‌ها، آی.تی، حوزه سینما و غیره فعالیت دارد که امیدواریم فعالیت در این عرصه بیشتر شود، همچنین تعداد 100 شرکت در این حوزه تاکنون تائید صلاحیت شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اینکه اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه حل جذب نخبگان در این حوزه گفت: اگر فضای کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان کشانده شود و نیروی انسانی را یک سرمایه بدانیم، حساسیت خانواده‌ها در این بحث که فرزندان ما به کجا می‌روند و در کجا کار می‌کنند برطرف و همچنین شیوه تربیتی ‌آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.

ستاری ادامه داد: با ایجاد چنین فضایی می‌توان فرزندان را در این خاک نگهداری کرد و چنین زیست‌بومی از موثرترین آثار جلوگیری از خروج فرزندان است و نمی‌توان این زیست‌بوم را با پول به دست آورد بلکه همه ما موظفیم در راستای ایجاد این زیست‌بوم دانش‌بنیان بکوشیم.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد