جنتی: زمانی اقتصاد فرهنگ و هنر به سامان نباشد هنرمندان‌مان با شبکه‌های خارجی همکاری می کنند

به گزارش فناوری فرهنگی،جنتی در پاسخ به این پرسش که اگر هنرمندانی که به خارج از کشور رفته‌اند و با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند‌، بار دیگر به کشور برگردند مجوز کار به آنها می‌دهید‌؟ توضیح داد: این موضوع بحث دیگری است که از الان نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد. بلکه باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد.

فیلم‌های جشنواره‌ی امسال این مشکل را ندارند

وزیر ارشاد که پیش از این گفته بود اکران عمومی بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست‌، درباره اینکه این اظهار نظر مربوط به فیلم‌های جشنواره فجر امسال هم می‌شود تاکید کرد: نه فیلم‌های جشنواره فجر امسال این مشکل را ندارند‌. نگفتم اکران بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست بلکه منظورم این است که بعضی از فیلم‌ها اشکالاتی دارند که باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم آنها را به نمایش عمومی بگذاریم که در گذشته هم این رویه وجود داشته است. گاهی فیلم‌ها مغایر با فیلمنامه‌ای که مجوز گرفته ساخته می‌شود. بنابراین باید این مشکل حل شود تا بتوانیم آنها را اکران کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چه فیلم‌هایی این مشکل را دارد‌، توضیح داد: نمی‌توانم فیلم خاصی را نام ببرم.

واکنش به داریوش ارجمند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره حضورش در برنامه رونمایی از کتاب‌های هنرمندان پیشکسوت و اینکه همزمان با رونمایی کتابی از داریوش ارجمند این برنامه را ترک کرده است گفت: برگزار کنندگان این برنامه از من درخواست حضور در آن را داشتند اما به دلیل کمبود وقت عذرخواهی کردم تا اینکه سرانجام با اصرار مسئولان نهاد کتابخانه ملی قرار شد مدت کوتاهی در برنامه بمانم چون بعد از آن قرار دیگری داشتم و باید برنامه را ترک می‌کردم، در چهل دقیقه‌ای که در برنامه حضور داشتم چند نفر از هنرمندان کتاب‌ ایشان را معرفی کردند تا اینکه نوبت به آقای داریوش ارجمند رسید و ناچار شدم برنامه را ترک کنم تا به قرار دیگرم برسم. بنده هیچ نظری نسبت به ایشان ندارم و همانطور که از پیش اعلام کرده بودم فقط می‌توانستم مدت محدودی در این برنامه حضور داشته باشم.

منبع: هفت صبح

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد