شبکه‌های مجازی خارجی امنیت و اقتصاد کشور را هدف قرار می‌دهند

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد ابراهیم رضایی  اظهار داشت: شبکه مجازی تلگرام اقتصاد و امنیت ملی را مورد تهاجم قرار داده و آسیب جدی به حریم خصوصی مردم، اخلاق جامعه و فروپاشی نظام خانواده اسلامی وارد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: امروز جنگ تمام عیاری در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته که یکی از این عرصه ها تلگرام است و در این راستا برای مسدود سازی و ایجاد محدودیت شبکه تلگرام اقدام شده است.

وی بیان کرد: پیام رسان های داخلی توان آن را دارند که جایگزین شبکه های خارجی شوند و می طلبد مردم هم به پیام رسان های داخلی اعتماد کنند و توجهی به تبلیغات و اخبار سوء نداشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت های استفاده از پیام رسان های داخلی فراهم شده و مردم آگاه باشند که امنیت پیام رسان های داخلی به مراتب بیشتر از شبکه های خارجی است و استفاده از این بستر قطعا آسیبی به مردم و کشور وارد نخواهد کرد.

رضایی عنوان کرد: مدیران تلگرام ارز رمزهایی(ارز دیجیتال) را طراحی کردند که احساس می شد از این طریق خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا تلاش بر این بود که مدیران تلگرام خود و سهام دارانشان را معرفی کنند و اینکه در چه مکانی فعالیت دارند اما آنها معتقد به پاسخ گویی نبودند.

وی ادامه داد: زمانی که جمهوری اسلامی به این نگاه رسید که اگر آسیبی به مردم وارد و ارز و درآمد و ذخایر مردم به غارت رود کسی در آینده پاسخگو نیست، مسدود شدن شبکه تلگرام را مد نظر قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان از جمله روسیه، چین، کره جنوبی و ده ها کشور دیگر شبکه تلگرام را مسدود نموده و تلاش کردند بستر استفاده از پیام رسان های داخلی را فراهم کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد