نمایش صنایع دستی ایرانی در چین

به گزارش فناوری فرهنگی،رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین جشنواره فرهنگی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن به معرفی و نمایش صنایع دستی و هنر ایرانی پرداخت.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین جشنواره فرهنگی دانشگاه زبان و فرهنگ پکن به معرفی و نمایش صنایع دستی و هنر ایرانی پرداخت.

این نمایشگاه که با مشارکت دانشجویان دانشگاه زبان و فرهنگ پکن، 19 اردیبهشت ماه از 93 کشور جهان  برگزارشد، رایزنی فرهنگی کشورمان، صنایع دستی، تابلوهای دیدنی‌های ایران، سی دی و کتاب های گردشگری به زبان چینی را در غرفه ایران به معرض نمایش گذاشت.

در این جشنواره  گروهی پنج نفر از دانشجویان ایرانی به اجرای برنامه هنری برای بازدیدکنندگان چینی پرداختند.

این جشنواره فرهنگی از استقبال زیاد مردم پکن و دانشجویان خارجی این دانشگاه برخوردار بود. در غرفه ایران محصولات متنوع فرهنگی عرضه شده بود و تعدادی از دانشجویان ایرانی لباس‌های سنتی  و محلی اقوام کشورمان را به تن کرده بودند.

گفنی است در حال حاضر 48727 دانشجوی چینی دررشته های مختلف  و 7172 دانشجوی خارجی در گرایش های مختلف زبان چینی در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن مشغول تحصیل هستند.این دانشگاه  1201 نفر کادر آموزشی و اداری دارد. تعداد دانشجویانی ایرانی این دانشگاه  15 نفرند که  در مقاطع مختلف کارشناسی ،کار شناسی ارشد و دکترا، در گرایش‌های مختلف زبان و ادبیات چینی، مشغول تحصیل می‌باشند.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد