افتتاح 40 نمایشگاه در مدیاهای مختلف هنری

به گزارش فناوری فرهنگی، گالری‌های شهر تهران، در روز پایانی مهرماه میزبان 40 نمایشگاه‌ با مدیاهای مختلف هنری شدند.

همزمان با پایان اولین ماه پاییز هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی نیز در گالری‌های تهران حاضر شده‌اند تا عکسها، آثار حجمی و نقاشی‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار دهند. این هفته، با 40 افتتاحیه جدید، گالری‌های تهران جان تازه‌ای می‌گیرند.

ایران شهر: نمایشگاه نقاشی‌های محمد کیوان از 30 مهر تا 11 آبان ماه در گالری ایران‌شهر، واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک 69 برقرار است.

آران: نمایشگاه نقاشی‌های هومن مهدی‌زاده با عنوان “تعلیق” روز جمعه 30 مهر در گالری آران افتتاح می‌شود و تا 5 آبان ماه در کریم‌خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک 12 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

سیحون دو: “گزارش یک وضعیت” نمایشگاه مجسمه‌های فیگوراتیو هادی محب‌علی است که روز جمعه 30 مهر در گالری سیحون دو افتتاح می‌شود و تا 12 آبان در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک 24 به نمایش در می‌آیند.

جرجانی: عکس‌های محمد وفایی ملا محمود با عنوان “تن‌های شهر من” از 30 مهر تا 10 آبان در گالری جرجانی واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک 4، زنگ 1 به نمایش در می‌آیند.

اعتماد یک: کامبیز شریف مجسمه‌ها و چیدمان‌های خود را با عنوان “سکوت” 30 مهر تا 25 آبان در گالری اعتماد یک واقع در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 مقابل دید علاقمندان قرار می‌دهد.

اعتماد دو: نقاشی‌ها و چیدمان سپیده سحر با عنوان “مرثیه‌ای برای یک باغ” از جمعه 30 مهرماه تا 11 آبان در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک 4 برپاست.

شیرین: نمایشگاه “26 عکاسکه در آن تصاویری از سه نسل عکاسان زن ایرانی توسط امیرحسین حشمتی گردآوری شده از 30 مهر تا 12 آبان ماه در گالری شیرین واقع در خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک 5 به نمایش در می‌آیند.

اُ: طراحی‌های سمیرا کربلایی با عنوان “سیاه و سفید” 30 مهر تا 11 آبان در خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46، گالری اُ به نمایش در می‌آید.

دنا: “جامی‌ست که …” نمایشگاه عکس‌های آزاد احمدی است که 30 مهر در گالری دنا افتتاح می‌شود و تا 10 آبان‌ماه در خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4، زنگ 2 برقرار است.

دستان دو: طراحی، نقاشی و مجسمه‌های حبیب فرج‌آبادی با عنوان “چه سیاه” از 30 مهر تا 11 آبان در گالری دستان دو، واقع در خیابان فرشته، پلاک 82 به نمایش در می آید.

نگارخانه بهنام دهش‌پور: نصرالله کسرائیان عکس‌های خود را با هدف خاص و به نفع بیماران سرطانی از روز جمعه 30 مهرماه تا 7 آبان ماه در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، خیابان شهید جباریان (قروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 به نمایش در می‌آورد.

گالری 26: رویای آشویتس” نمایشگاه نقاشی‌های نیلوفر ساسانی است که از 30 مهر تا 5 آبان در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 به نمایش در می‌آید.

راه ابریشم: نمایشگاه عکس‌های مهدی وثوق‌نیا با عنوان “خیابان ولیعصر” از 30 تا 17 آبان در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی، بین آبکوه و آقایی، پلاک ??? واحد ? دایر است.

اثر: نمایش ده سال طراحی‌های ایمان صفایی با عنوان “10 از 17” برای گالری اثر، به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس گالری اثر روز جمعه 30 مهر افتتاح می‌شود و تا 4 آبان در خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، شماره 16، روبروی خانه هنرمندان میزبان علاقمندان است.

آریانا: نمایشگاه و حراج آثار کامبیز درم‌بخش از 30 مهرماه تا 14 آبان‌ماه در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره 9 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

امکان: “داج” نام نمایشگاه عکس‌های نوشین شفیعی است که از 30 مهر تا 17 آبان در گالری امکان واقع در میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک 77 برقرار است.

دید: نمایشگاه نقاشی‌های بهزاد اشتیاقی از 30 مهر تا 11 آبان در گالری دید واقع در تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان 19 غربی، پلاک 18 به نمایش در می‌آید.

آتبین: مانی کومار نقاشی‌های خود را با عنوان “در عمق قرمز پررنگ” از 30 مهر تا 11 آبان ماه واقع در خیابان ولی‌عصر قبل از چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک 42 به نمایش در می‌آورد.

گلستان: “دشنه در دیس” نمایشگاه طراحی‌های بهرام دبیری است که روز جمعه 30 مهر در گالری گلستان گشایش می‌یابد و تا 5 آبان ماه در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

سایه: جواد وطن دوست علمداری، نقاشی‌های خود را با عنوان “ماورای طبیعت” از 30 مهرماه تا 5 آبان در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک3 به نمایش می‌گذارد.

آریا: نمایشگاه نقاشی احمد وثوق احمدی جمعه 30 مهرماه در گالری آریا افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا 9 آبان در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه را دکتر بهشتی، کوچه زرین، شماره 10 میزبان هنردوستان است.

گالری مستقل تهران: “مثل یک انسان” نمایشگاه نقاشی‌های سولماز جلیلوند است که اول آبان ماه در گالری مستقل تهران افتتاح می‌شود و تا 12 آبان در چهارراه ولیعصر، ضلع شرقی پارک دانشجو (تئاترشهر)، خیابان رازی پلاک 50 به نمایش در می‌آیند.

مهروا: نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان دهه” با حضور چهل و شش هنرمند روز جمعه 30 مهرماه به مناسبت ده سالگی گالری مهروا افتتاح می‌شود و این نمایشگاه تا 10 آبان در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 ادامه دارد.

دلگشا: خلسه‌ خاویار تازه” (یک خانواده‌ بی‌حوصله) نمایشگاه آثار شباهنگ طباری است که از 30 مهر تا 10 آبان در گالری دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان. خیابان ایرانشهر. کوچه مهاجر. پلاک 30 برگزار می‌شود.

تم: لحظه‌های ناقطعی” عنوان نمایشگاه عکس‌های رهام شیراز با نگاهی مطالعاتی و زیباشناسانه درباره عکس‌های دهه 60 کشور (مهمترین رویداد این دهه: هشت سال جنگ عراق علیه ایران) روز جمعه 30 مهرماه در گالری تم افتتاح می‌شود و تا 19 آبان در خیابان کریم‌خان زند، نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 برقرار است.

احسان: رضا و آیدا ملک‌زاده نقاشی‌های خود را با عنوان “اسرار” از 30 مهر تا 5 آبان به گالری احسان واقع در اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22 می‌آورند.

سهراب دو: “سفری با کهن الگوها” عنوان نمایشگاه نقاشی‌های نادر ترکمن در گالری سهراب دو است که از 30 مهر تا 5 آبان در بزرگراه چمران، خیابان اوین، ابتدای خیابان شهید کچویی، پلاک 11، واحد 1 به نمایش در می‌آید.

سبحان: سروتونین” نمایشگاه پرتره‌های متفاوتی از مهدی محسنی است که از 30 مهر تا 9 آبان در بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، خیابان عباسی، کوچه پیشتاز، بن بست بعثت، پلاک 4 ، گالری سبحان نمایش داده می‌شود.

والی: سیروان کنعانی نقاشی‌های امپرسیونیستی خود را از 30 مهر تا 18 آبان ماه در گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک 72 در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد.

ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های طبیعت بی‌جان امیر جدی از 30 مهر تا 10 آبان در گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقمندان است.

شلمان: گالری شلمان به مناسبت هفته خط و خوشنویسی آثار امیرعلی الهی را با عنوان “خط محبوبه محبوب” از 30 مهر تا 10 آبان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبار غربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 به نمایش در می‌آورد.

نگر :”سیاه _ سفید” نمایشگاه نقاشی‌های مهرناز غفوریان است که تا 5 آبان در گالری نگر دایر است. این نمایشگاه روز جمعه 30 مهرماه در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ سوم افتتاح می‌شود.

آتشزاد: نگارخانه آتشزاد نقاشی‌های آبستره نگین رضوانی را با عنوان “نگاه …” از 30 مهر تا 9 آبان در خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میدان ونک، خیابان عباسپور (توانیـر) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 برپا می‌کند.

ژینوس: استهلاک 2″ دومین نمایشگاه انفرادی شقایق احمدیان هنرمند جوان بابلی در تهران است که روز جمعه 30 مهرماه در گالری ژینوس افتتاح می‌شود و تا 4 آبان در خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان فاطمی، پلاک 21 برپاست.

نیاوران دو: گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران نیز به مناسب هفته خوشنویسی نمایشگاهی با عنوان “به یاد و عشق استاد” برگزار می‌کند که در آن آثار سید محمود علوی از 30 مهر تا 8 آبان در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران به نمایش در می‌آیند.

شکوه: گالری شکوه میزبان نمایشگاه نقاشی‌های مهرداد جمشیدی است که از روز 30 مهر افتتاح می‌شود و تا 11 آبان در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی (شمالی)، کوچه امیرنوری، شماره 19 برقرار است.

هنر دو: 10 اثر نقاشی‌های لیلا هاشمی که به سبک انتزاعی و با موضوع آزاد هستند 30 مهر در گالری هنر دو ارسباران افتتاح می‌شود که تا 10 آبان در خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران ادامه دارد.

آیریک: گالری آیریک از 30 مهر تا 6 آبان‌ماه نمایشگاه نقاشی‌های علی رحیمی را در اتوبان ستاری، بلوار فردوس شرق، نبش وفا آذر، مجتمع ایریک سنتر جنوبی طبقه 3 واحد 102 برپا می‌کند.

کاوه: حجم‌های تارا خوش‌نشین با عنوان “شما یادتان میاد؟” از 30 مهر تا 5 آبان در گالری کاوه واقع در خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولت‌شاه غربی، خیابان پروین،کوچه تایباد، پلاک 26 به نمایش در می‌آید.

ایده: غزل امینی، 20 نقاشی برگزیده خود را که در سبک آبستره خلق شده‌اند از 30 مهر تا 6 آبان در گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند شمالی، کوچه 18 به نمایش می‌گذارد.

محسن: آثار حجم و چیدمان‌های مجید بیگلری با عنوان ” border ” از 30 مهر تا 3 آبان ماه در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک42 برپا می‌کند.

ادامه نمایشگاه‌های پیشین:

آرته: علی رنجبران عکس‌های خود تحت عنوان “لوطی‌ها در منهتن” را تا 2 آبان در گالری آرته واقع در ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، 20 متری گلستان، 12 متری دوم، پلاک 3 به نمایش در می‌آورد.

سایه: “تنها یک رویداد است” نمایشگاه نقاشی‌ها و مجسمه‌های رحیم مولائیان، ابراهیم گنجیان و بهروز امیری راد است که تا 28 آبان ماه در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، پلاک 3 برپاست.

گالریAg : پیمان هوشمندزاده عکس‌های خود را با عنوان “آتیش داری؟” تا 26 آبان در گالری ای جی واقع در خیابان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، شماره 3 به نمایش گذاشته است.

افرند :نمایشگاه با استاد ایرج انواری تا 30 مهرماه در گالری افرند واقع در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان 19 ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک 48 ادامه دارد.

خانه هنرمندان: نمایشگاه انفرادی نقاشی‌خط‌های امین هنامی با عنوان”این راز سر به مهر” تا 4 آبان ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ هنرمندان ایران برپاست.

سیحون: نمایشگاه نقاشی‌های احسان برآبادی با عنوان “باغ سنگی” که برگرفته از باغی در روستایی نزدیک شهرسیرجان است و توسط پیرمردی کر و لال و به دلیلی نامعلوم ساخته شده است تا 4 آبان در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 به جز روزهای دوشنبه و جمعه میزبان علاقه‌مندان به نقاشی است.

آب انبار: اولین نمایشگاه انفرادی آویش خبره‌زاده با عنوان “یادآورده‌ها” تا 21 آبان در گالری آب‌انبار واقع در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، پلاک 2 برپا است.

ایوان: نمایشگاه مجسمه‌های چوبی سهیل بسطامی با عنوان “گذار” تا 5 آبان ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ? برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

لاله: آثار کارگاه تصویرسازی عاشورا که شامل بیست اثر از بیست هنرمند تصویرگر فعال و شناخته شده است که تمامی آثار در کارگاه یک روزه تصویرسازی عاشورا که در نگارخانه لاله برگزار شد، شکل یافته‌اند. آثار هنرمندانی نظیر اکبر نیکان‌پور، عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، کیوان عسگری، پژمان رحیمی‌زاده، کیانوش غریب‌پور، نگین احتسابیان، راهله برخورداری، علی بوذری، ماهنی تذهیبی، هدا حدادی، سحر حق‌گو، مهکامه شعبانی، امیر شعبانی‌پور، نوشین صفاخو، حسام‌الدین طباطبایی، حسن عامه‌کن، علی رضا گلدوزیان، مانلی منوچهری، رضا مکتبی در گالری لاله تا 4 آبان ماه در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله برقرار است.

پروژه‌های آران: آثار حجم و چیدمان‌های ناصر بخشی با عنوان “نامرئی و نامعین” تا 3 آبان در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط به نمایش در می‌آید.

الهه: نقاشی‌های مریم هاشمی با عنوان “افسانه بعد پنجم” تا 3 آبان در گالری الهه واقع در خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن بست امینی، پلاک 3 برپاست.

پلتفرم 28: نمایشگاه پروژه بایولِیس (Biolace)، طرح پیشنهادى کَرول کُلِت، مدیر آزمایشگاه تحقیقى سیستم‌هاى زنده در دانشگاه سنترال سنت مارتینزِ لندن در گالری پلتفرم تا 3? مهر در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش ادامه دارد.

هما: نمایشگاه گروهی طراحی با کیوریتوری اشکان صانعی با عنوان “وضعیت” تا 4 آبان در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک برقرار است.

ماه مهر: نقاشی‌های نیکزاد نجومی با عنوان “نقاشی‌های مانوی” تا 7 آبان در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 به نمایش در می‌آید.

فردا: گالری “فردا” در اولین برنامه هنری خود 50 اثر از هنرمندانی همچون علی‌محمد حیدریان، محسن وزیری‌مقدم، احمد اسفندیاری، فرامرز پیلارام، مهدی ویشکایی، منوچهر یکتایی، آیدین آغداشلو، فریده لاشایی، منوچهر نیازی، علیرضا دریابیگی، صداقت جباری، تاها بهبهانی، ژازه تباتبایی، ناصر اویسی، مسعود عربشاهی، ابراهیم جعفری، نصرالله افجه‌ای، پرویز کلانتری، محمد احصایی، هانیبال الخاص، جلال شباهنگی، رضا درخشانی، جعفر روحبخش، رضا مافی، حسین زنده‌‍رودی، صادق تبریزی، حسین کاشیان، فریدون آو و سیراک ملکونیان را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا 30 مهر ماه در گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک دو واحد 2 میزبان علاقمندان است.

موزه هنرهای معاصر: نمایشگاه ” آهنگ آفتاب” عکس های محمدرضا جوادی تا 26 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر ، جنب پارک لاله برپاست.

منبع: ایوانا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد