۹۹ درصد مردم اتریش کتابخوان هستند

به گزارش فناوری فرهنگی، «پاتریک زهرر، نمایشگاه کتاب وین» بعدازظهر امروز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور در شهر آفتاب محل برگزاری سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره از نمایشگاه کتاب تهران دیدار و درباره زمینه های مشترک همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران درباره نمایشگاه کتاب اتریش گفت: در نمایشگاه کتاب اتریش، ۴۵ هزار عنوان کتاب عرضه می شود و ما از اینکه ناشران ایرانی هم در این نمایشگاه شرکت می کنند خرسندیم.

به گفته وی کتابهایی که در نمایشگاه کتاب اتریش عرضه می شود در دو بخش کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان وکتابهای بخش نوجوانان است.

زهرر با ابراز شگفتی از وسعت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تراکم فعالیت‌های ناشران در این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تهران، شاید از نظر وسعت ۱۰ برابر نمایشگاه کتاب وین باشد.

رئیس نمایشگاه کتاب اتریش درباره شعار امسال نمایشگاه کتاب تهران «یک کتاب بیشتر بخوانیم» ادامه کرد: ما می گوییم دو کتاب بیشتر بخوانید! اتریشی ها، عموماً مردم کتاب خوانی هستند و من به جرأت می توانم بگویم که ۹۹ درصد شهروندان این کشور کتابخوان هستند و این در حالی است که صد درصد مردم اتریش باسواد هستند. آنها به کتاب خواندن علاقه دارند، چون معتقدند که خواندن ذهن انسان را باز می کند.

وی با مقایسه دو نمایشگاه کتاب تهران با فرانکفورت گفت: اگرچه دو کشور ایران و آلمان از نظر جمعیت با هم برابرند اما نمایشگاه کتاب فرانکفورت حدود ۵۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران، میلیونی هستند. البته این به نوع کار دو نمایشگاه مربوط می شود. چون نمایشگاه کتاب فرانکفورت در واقع یک نمایشگاه کاری و تخصصی است.

زهرر حضور یک کشور و یک شهر به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را اتفاقی مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد نمایشگاه کتاب اتریش هم بتواند در سالهای آتی و در صورت امکان در سال ۲۰۱۹ میزبان ایران به عنوان کشور میهمان ویژه باشد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد